هشدار هواشناسی و راهداری درباره باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت) ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک چطور با قلدری سایبری یا زورگویی مجازی برخورد کنیم؟ بارش باران در حوزه سبزوار و جغتای| کاهش دید افقی رانندگان در جاده سبزوار و بردسکن (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود
سرخط خبرها

چهارشنبه‌سوری نیامده، در مشهد حادثه آفرید | سوختن ۲ نوجوان در پی انفجار نارنجک‌های دست‌ساز

  • کد خبر: ۲۱۵۵۲۴
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
چهارشنبه‌سوری نیامده، در مشهد حادثه آفرید | سوختن ۲ نوجوان در پی انفجار نارنجک‌های دست‌ساز
دیروز وقتی این دو نوجوان مشغول درست‌کردن نارنجک‌های دستی بوده‌اند، ناگهان یکی از نارنجک‌ها در دست یکی از این نوجوان‌ها منفجر و منجر به آسیب شدید هر دو آن‌ها می‌شود. صدای این انفجار به حدی بوده که همسایه‌ها وحشت‌زده با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند.

جلائیان | شهرآرانیوز؛ شنبه ۱۲ اسفند، گزارشی از وضعیت تولید و عرضه موادمحترقه خطرناک به‌ویژه نارنجک دست‌ساز در بازار و فضای‌مجازی مشهد نوشتیم. در ادامه آن گزارش با سازندگان و فروشندگان انواع مواد محترقه به‌ویژه نارنجک‌دستی که بیشتر آن‌ها نوجوان و جوان بودند ارتباط گرفتیم و حتی با نوجوانی پانزده‌ساله گفتگو کردیم که در محدوده بولوار توس سه مدل نارنجک خطرناک تولید می‌کرد و در سایت‌های واسطه‌گر می‌فروخت. حالا سه روز پس از چاپ آن گزارش، در محدوده بولوار توس حادثه‌ای تلخ برای دو نوجوان پانزده ساله هنگام ساخت موادمحترقه رخ داده است.

دیروز وقتی این دو نوجوان مشغول درست‌کردن نارنجک‌های دستی بوده‌اند، ناگهان یکی از نارنجک‌ها در دست یکی از این نوجوان‌ها منفجر و منجر به آسیب شدید هر دو آن‌ها می‌شود. صدای این انفجار به حدی بوده که همسایه‌ها وحشت‌زده با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند.

در تماس شهروندان با آتش‌نشانی، امدادگران از دو ایستگاه ۱۴‌و ۵۳‌به محل اعزام شدند. امدادگران به محض ورود با دو نوجوان روبه‌رو شدند که بخشی از مو‌های سرشان از شدت موج انفجار سوخته و چهره‌شان سیاه و خونین بود. چشم یکی از آن‌ها نیز دچار آسیب شده بود و دیگری با سر و صورتی خونین روی زمین افتاده بود. آتش‌نشانان ضمن ایمنی محیط، این دو نوجوان را برای فرایند درمان به نیرو‌های اورژانس سپردند.

این روز‌ها که صدای ترقه‌های خطرناک بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد و اولین حادثه چهارشنبه‌سوری نیامده در مشهد رخ داد، پلیس تمام‌قد اقداماتی علیه تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان را در دستورکار قرار داده است. در همین رابطه پلیس توانست در بولوار معلم از یک خرازی ۵ هزار و ۱۶۳‌عدد موادمحترقه و از یک واحد صنفی دیگر در بولوار چمن ۳ هزار عدد انواع ترقه خطرناک را کشف کند.
در ادامه یکی از بزرگ‌ترین کشفیات مأموران از مخفیگاه یک عمده‌فروش مواد محترقه بود.

اقدامی که پیگیری آن به مأموران پلیس امنیت عمومی سپرده شد و تحقیقات درباره این پرونده آغاز شد. مأموران توانستند محل دپو این مواد‌محترقه را کشف کنند و بعد از هماهنگی قضایی با ورود به انبار این متهم که در یکی از مناطق جنوب شهر مشهد بود، توانستند ۲۰ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک را پیش از توزیع کشف کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->